נופש, חופש, נופש…

כמה, תגידו, כמה חיכיתם ליולי אוגוסט? כמה? והילדים… בית ספר, חוגים, ציפייה לחופש הגדול, והנה זה בא. אז מה? יוצאים לטיול בטן גב ולשכב כל היום בנוח? לא. זה מזכיר את השנה שעברה בה ממש השתעממתם, כי צריך עוד משהו, עוד נתח להכניס בטיול שלכם, בנופש.

ולא מדובר בעוד מקום לבלות בו, כי שבעתם ממסעדות, ים, בריכות, וטבע. אז מה חסר? מה זה הדבר הזה שיכול לספק את כולם? את האישה, את הילדים, את אבא, את כ-ו-ל-ם? היום לטוס לחו"ל זה זמין כמו ליסוע ברכבת לאנשהו, או חופשה בצימר. וגם זה לא ממלא.

הציפייה לנופש, גם בה יש משהו מיוחד, כי התיאור של מה שיהיה, איך ננוח וננשום את האויר הצלול, או איך נטבול במי המעיין השוקק, או איך נגלה בטבע עוד חיה מעניינת, או פשוט נרבוץ אל מול הים… אבל.. כן, יש פה "אבל".

ה"אבל" הזה מגיע כי יש בנו משהו שדורש יותר. וגם לנושא כמו נופש או חופשה, איננו יכולים להתייחס סתם כך. כי זה כבר לא מספק. הרצון שלנו, הביחד שלנו, הוא עניין בפני עצמו. וגם הוא דורש תשומת לב וטיפול.

וכדי להגיע לתוצאות טובות, חשובה ההכנה. לפני שיוצאים לנופש ומתכננים, כדאי לשבת ביחד, סביב השולחן, עם פירות צוננים, וכוס לימונדה, להכין מפות, מידע על מקומות, לשאול כל אחד מבני המשפחה איזה סגנון של נופש היה רוצה. לשמוע, לא להתווכח. חלק ירצו אולי ים, וחלק הרים, וחלק בריכה ותו לא, והאחרים יחשקו במסעדות ומוזיאונים. אל תפחדו מזה. אפשר באמת לספק את כולם. עושים תוכנית משותפת.

כל אחד נע כלפי האחרים, מנסים להגיע להחלטה משותפת, במעגל, כל אחד מביע רצונותיו, ייתכן שיותר מאחד. , והאחרים מוסיפים. כלומר, לא שוללים, אלא מביעים רצונותיהם, ואתם תיראו ותיווכחו שבמרכז המעגל, באווירה הזו, יווצר הרצון המשותף שנוצר מכלל הרצונות.

וזה עוד לא הכל. קחו לכם מפה, מסלול, חקרו את ההסטוריה של המקום, הגאולוגיה, הגאוגרפיה, גם אם נדמה לכם שאתם יודעים הכל, אתם תגלו שאפשר להעמיק את ההרגשה, וזו תחושה מאוד נעימה וטובה. ועצם התכנון של "מה נעשה ביחד" או "תוכנית הטיול", כבר תכין אתכם לבאות. כבר אתם בונים קשר ביניכם, בעצם התכנון המשותף. אפשר לחלק אחריות על הפקה, אוכל, הפסקות, אביזרי מחקר, צילומים או תיעוד אם אתם אוהבים ועוד.

כשאדם מגיע למקום אחרי שחקר והכין את עצמו, החוויה עוצמתית בהרבה. לעומת אם אני "זורק" את עצמי לאנשהו. וזהו, מגלה את אותו הר, אותו מפל, רואה אותו, לא יודע איך הוא שייך, מה היה במקום, מהם תנאי הטבע במקום, מהיכן זורם ולאן, ועוד פרטים שמעשירים את הביחד ואת הלב. אתם גם תגלו שכל אחד מבני המשפחה כל כך שונה והתוספת שלו כל כך חשובה, ההבחנות שלו, הראייה המיוחדת שלו, והכל כמכלול, מהווה את הנופש – חופש – טיול.

תנסו ותחזרו עם טעם של עוד, טעם של מימוש, טעם של ביחד.

Servrer

מה זה שרת?

שרת מחשבים (server) מתאפיין בהפעלת מספר רב של תכניות ותהליכי מחשב במקביל, כל תכנית או תהליך משרתים בדרך כלל שרתים אחרים או מספר משתמשי קצה במחשבים המחוברים ל שרת וניגשים אליו באמצעות רשת מחשבים על מנת לבקש מידע או להפעיל יישום על גבי השרת (clients). להמשיך לקרוא Servrer

Domain

מה זה דומיין/domain

שם תחום הוא שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט, שמבדיל אותו משאר האתרים הנמצאים ברשת. שמם הכולל של אתרי האינטרנט הזמינים לציבור הוא World Wide Web (רשת כלל-עולמית) או WWW. להמשיך לקרוא Domain

Retargeting

ריטרגטינג או רימרקטינג הינו פרסום מקוון וממוקד שבו מוצגות למשתמשים פרסומות בהתבסס על התנהגות ופעולות קRetargeting שנקרא גם Remarketing היא דרך של פרסום ברשת שמסוגלת להשאיר את המותג שלך במודעות של תנועת גולשים אחרי שאלו כבר עזבו את האתר שלך. להמשיך לקרוא Retargeting

Page rank ו – Linkjuice

פייג' ראנק הוא אלגוריתם הנקרא על שם לארי פייג' שמשמש מנועי חיפוש. האלגוריתם מדרג דפי אינטרנט לפי קישורי היפרטקסט אליו, ומשמש את מנוע החיפוש גוגל. האלגוריתם נכתב על ידי לארי פייג', על שמו הוא נקרא, וסרגיי ברין במסגרת מחקר שערכו באוניברסיטת סטנפורד. בשנת 1998 הציגו השניים אבטיפוס למנוע החיפוש. להמשיך לקרוא Page rank ו – Linkjuice

Ecommerce

המטרה של כל אתר e-Commerce היא למכור משהו. אתרי מסחר אלקטרוני ( e-Commerce ) מוקדשים למכירה של פריטים שמספרם יכול להגיע גם לאלפי מוצרים, המוצעים בתנאי מסחריים שונים ומגוון סוגי עסקאות והזמנות. לשליטה על התהליכים השונים באתר נדרשת מערכת סחר משוכללת, חזקה המאפשרת יכולות ניהול מתקדמות.

קיים מנגנון  Business-to-Customer – B2Cכמו גם Business-to-Business – B2B. להמשיך לקרוא Ecommerce