הגישה הנכונה לחיים

כבר לפני 50 שנה הציע לנו הפזמונאי דן אלמגור את הגישה שלו לחיים:

"ניתנו לאדם חיים משונים:

הוא חי כאדם את עשרים השנים

ואז הוא מתחיל ממש בלי היסוס לעבוד כמו חמור ולהזיע כמו סוס

כפרד עקשן ורועד כחתול אוהב כשפן וזוחל כשבלול

רעב הוא ככלב, זולל כחזיר לבסוף – כמו הקוף נשמתו הוא מחזיר".

היום כבר מציעים לנו גישה קצת יותר מורכבת. אני סוגר חצי עין ואומר- "הכול לטובה".

פרושה שאני לא משיג מספיק תענוג בחיים ובאמירה הזו מרגיע את עצמי.

קיימת גם הגישה המבלבלת לחיים שאומרת "כול החיים שיעורים"

פירושה- "שום דבר שקורה בחיים אינו מקרי, החיים הם שיעור אחד גדול, עליך רק ללמוד אותו ואם תלמד תתקדם לטוב".

אבל אייך אני שייך לזה?

מה לי ולזה שהעולם מסתובב לפי איזה תוכנה?

אייך אני עם השכל שלי יכול לטפל בזה?

כדי לתת מענה לשאלות הללו ועוד, מתגלה עכשיו גישתו לחיים של הרב לייטמן:

אנחנו ממשיכים להתפתח מבחינה רגשית ולכן הולך ומתבהר לנו ששום דבר לא מקרי, לא סביבי ולא בתוכי.

ראש וראשון לכול הוא, שאף אחד לא יכול ללמוד את חכמת החיים לבדו. חכמה זו נמצאת כולה בתוך קבוצה- "עשירייה". רק בתוכה  ניתן לברר מי הוא המפעיל, כיצד זה קורה,מה הוא רוצה ולאן הוא מוביל. אייך לסייע או לחלופין להתנגד.

במעבדת המחקר הזו מתגלה הגישה הנכונה לחיים. שהיעוד שלנו הוא לקרב בין אנשים כמה שיותר בנפש ובהרגשה מעל לאגו שמפריד בינינו, וכך לגלות  את כוח החיים המנהל אותנו.

דרך היחס הנכון שלנו כלפי אנשים שאיתם באים במגע מבין מי אני, מה המטרה שלשמה נולדתי, מה הוא המוות.

כך נגלה את סוד החיים סוד ההשפעה ונחיה בו.

מה המטרה של החיים?

כל אדם באשר הוא, ללא קשר לצבע, מין, גיל, מוצא וכדומה, רוצה רק דבר אחד. ליהנות! וכל הזמן. קוראים לזה הטבע האנושי או רצון לקבל הנאה ותענוג. זו התוכנה הפנימית שמפעילה כל אחד ואחת מאתנו עוד בטרם הולדתנו. החיים, אם נסכם אותם במשפט אחד, הם רצף של ניסיונות להפיק הנאה ותענוג. כולנו הגענו ליהנות אבל משום מה רוב הניסיונות מעלים בחכתם אכזבה, ייאוש וכעס. אולי יש דרך לעשות זאת בצורה שתביא לתוצאה הרצויה? מה היא אותה דרך ולמה אנחנו לא מכירים אותה ומיישמים אותה בחיים שלנו?

כאשר אדם נולד הוא חסר אונים וישע, אינו יודע דבר. ולכן, על מנת לשרוד, הוא זקוק לסביבה חמה ואוהבת אשר תעניק לו את כל מה שהוא צריך. על מנת לגדול באופן מיטבי, ההורים והסביבה המטפלת מספקים לתינוק חום, הגנה, הזנה וכדומה. אך מדובר בטיפול פיזי בלבד, ומי דואג להתפתחות המודעות שלו? כיצד ידע אותו עולל שהגיע לעולם הזה מהי המטרה לשמה קרה הדבר ואיך משיגים אותה? מי ידריך אותו בדרכו למימוש הנשמה שבו בצורה בטוחה ומבטיחה?

בפן הרוחני, כולנו תינוקות בני יומם, אך בשונה מינקות פיזית, אין לנו את אותה הסביבה שתפתח ותתמוך בתהליך הגדילה שלנו. סביבה אשר בעזרתה נוכל לגדול רוחנית ולפתח את המודעות הפנימית שלנו. יוצא שאנו חיים כמו יתר בעלי החיים, מנסים לאתר ולצוד תענוגות ומתאכזבים עד שמתים. התיאור העגום הזה מהווה מראה אמתית ולא סובייקטיבית על חיינו.

למזלנו, בעידן הנוכחי, יותר ויותר אנשים שואלים את עצמם על מהות הקיום. מה המטרה של החיים האלו והאם יש בהם יותר ממרדף שבסופו מוות?

חכמים מכל הדורות מסבירים לנו בכתביהם הייחודיים שכן! הם פרסו בפנינו את הדרך להגיע לשם, שלב אחר שלב. תמצית הדברים מסתכמת בעובדה שהגענו לכאן כדי לאהוב זה את זה ובכך לגלות את כוח האהבה שטמון בכל אחד ואחת מאתנו. כאשר נצליח לפתח אהבה כלפי הזולת, נוכל לחיות ברמה אחרת ולתפוס את המציאות בכלי שונה לחלוטין מזה הנוכחי. נביט על המציאות כשדה אשר מלא באינסוף אפשרויות לאהוב, להשפיע ולתת וכל מה שנשתוקק אליו הוא רק איך לעשות זאת יותר ויותר.

נופש, חופש, נופש…

כמה, תגידו, כמה חיכיתם ליולי אוגוסט? כמה? והילדים… בית ספר, חוגים, ציפייה לחופש הגדול, והנה זה בא. אז מה? יוצאים לטיול בטן גב ולשכב כל היום בנוח? לא. זה מזכיר את השנה שעברה בה ממש השתעממתם, כי צריך עוד משהו, עוד נתח להכניס בטיול שלכם, בנופש.

ולא מדובר בעוד מקום לבלות בו, כי שבעתם ממסעדות, ים, בריכות, וטבע. אז מה חסר? מה זה הדבר הזה שיכול לספק את כולם? את האישה, את הילדים, את אבא, את כ-ו-ל-ם? היום לטוס לחו"ל זה זמין כמו ליסוע ברכבת לאנשהו, או חופשה בצימר. וגם זה לא ממלא.

הציפייה לנופש, גם בה יש משהו מיוחד, כי התיאור של מה שיהיה, איך ננוח וננשום את האויר הצלול, או איך נטבול במי המעיין השוקק, או איך נגלה בטבע עוד חיה מעניינת, או פשוט נרבוץ אל מול הים… אבל.. כן, יש פה "אבל".

ה"אבל" הזה מגיע כי יש בנו משהו שדורש יותר. וגם לנושא כמו נופש או חופשה, איננו יכולים להתייחס סתם כך. כי זה כבר לא מספק. הרצון שלנו, הביחד שלנו, הוא עניין בפני עצמו. וגם הוא דורש תשומת לב וטיפול.

וכדי להגיע לתוצאות טובות, חשובה ההכנה. לפני שיוצאים לנופש ומתכננים, כדאי לשבת ביחד, סביב השולחן, עם פירות צוננים, וכוס לימונדה, להכין מפות, מידע על מקומות, לשאול כל אחד מבני המשפחה איזה סגנון של נופש היה רוצה. לשמוע, לא להתווכח. חלק ירצו אולי ים, וחלק הרים, וחלק בריכה ותו לא, והאחרים יחשקו במסעדות ומוזיאונים. אל תפחדו מזה. אפשר באמת לספק את כולם. עושים תוכנית משותפת.

כל אחד נע כלפי האחרים, מנסים להגיע להחלטה משותפת, במעגל, כל אחד מביע רצונותיו, ייתכן שיותר מאחד. , והאחרים מוסיפים. כלומר, לא שוללים, אלא מביעים רצונותיהם, ואתם תיראו ותיווכחו שבמרכז המעגל, באווירה הזו, יווצר הרצון המשותף שנוצר מכלל הרצונות.

וזה עוד לא הכל. קחו לכם מפה, מסלול, חקרו את ההסטוריה של המקום, הגאולוגיה, הגאוגרפיה, גם אם נדמה לכם שאתם יודעים הכל, אתם תגלו שאפשר להעמיק את ההרגשה, וזו תחושה מאוד נעימה וטובה. ועצם התכנון של "מה נעשה ביחד" או "תוכנית הטיול", כבר תכין אתכם לבאות. כבר אתם בונים קשר ביניכם, בעצם התכנון המשותף. אפשר לחלק אחריות על הפקה, אוכל, הפסקות, אביזרי מחקר, צילומים או תיעוד אם אתם אוהבים ועוד.

כשאדם מגיע למקום אחרי שחקר והכין את עצמו, החוויה עוצמתית בהרבה. לעומת אם אני "זורק" את עצמי לאנשהו. וזהו, מגלה את אותו הר, אותו מפל, רואה אותו, לא יודע איך הוא שייך, מה היה במקום, מהם תנאי הטבע במקום, מהיכן זורם ולאן, ועוד פרטים שמעשירים את הביחד ואת הלב. אתם גם תגלו שכל אחד מבני המשפחה כל כך שונה והתוספת שלו כל כך חשובה, ההבחנות שלו, הראייה המיוחדת שלו, והכל כמכלול, מהווה את הנופש – חופש – טיול.

תנסו ותחזרו עם טעם של עוד, טעם של מימוש, טעם של ביחד.

Servrer

מה זה שרת?

שרת מחשבים (server) מתאפיין בהפעלת מספר רב של תכניות ותהליכי מחשב במקביל, כל תכנית או תהליך משרתים בדרך כלל שרתים אחרים או מספר משתמשי קצה במחשבים המחוברים ל שרת וניגשים אליו באמצעות רשת מחשבים על מנת לבקש מידע או להפעיל יישום על גבי השרת (clients). להמשיך לקרוא Servrer

Domain

מה זה דומיין/domain

שם תחום הוא שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט, שמבדיל אותו משאר האתרים הנמצאים ברשת. שמם הכולל של אתרי האינטרנט הזמינים לציבור הוא World Wide Web (רשת כלל-עולמית) או WWW. להמשיך לקרוא Domain

Retargeting

ריטרגטינג או רימרקטינג הינו פרסום מקוון וממוקד שבו מוצגות למשתמשים פרסומות בהתבסס על התנהגות ופעולות קRetargeting שנקרא גם Remarketing היא דרך של פרסום ברשת שמסוגלת להשאיר את המותג שלך במודעות של תנועת גולשים אחרי שאלו כבר עזבו את האתר שלך. להמשיך לקרוא Retargeting

Page rank ו – Linkjuice

פייג' ראנק הוא אלגוריתם הנקרא על שם לארי פייג' שמשמש מנועי חיפוש. האלגוריתם מדרג דפי אינטרנט לפי קישורי היפרטקסט אליו, ומשמש את מנוע החיפוש גוגל. האלגוריתם נכתב על ידי לארי פייג', על שמו הוא נקרא, וסרגיי ברין במסגרת מחקר שערכו באוניברסיטת סטנפורד. בשנת 1998 הציגו השניים אבטיפוס למנוע החיפוש. להמשיך לקרוא Page rank ו – Linkjuice

Ecommerce

המטרה של כל אתר e-Commerce היא למכור משהו. אתרי מסחר אלקטרוני ( e-Commerce ) מוקדשים למכירה של פריטים שמספרם יכול להגיע גם לאלפי מוצרים, המוצעים בתנאי מסחריים שונים ומגוון סוגי עסקאות והזמנות. לשליטה על התהליכים השונים באתר נדרשת מערכת סחר משוכללת, חזקה המאפשרת יכולות ניהול מתקדמות.

קיים מנגנון  Business-to-Customer – B2Cכמו גם Business-to-Business – B2B. להמשיך לקרוא Ecommerce